سیلف میڈ نہیں‘اللہ میڈ

12  جولائی  2015

”اس کی وجہ تکبر ہے‘ ہر کامیاب انسان اپنی کامیابی کو ذاتی اچیومنٹ سمجھتا ہے‘ یہ احساس اس کے اندرغرور اور تکبر پیدا کر دیتا ہے اور یہاں سے خرابی جنم لیتی ہے“ ان کے چہرے پر مسکراہٹ تھی‘ یہ ایک خاص قسم کی مسکراہٹ تھی اوریہ مسکراہٹ دنیا کے ہر صوفی‘ ہر نیک‘ عالم اور اصلی دانشور کے چہرے پر ہوتی ہے۔ دنیا کا ہر صوفی‘ ہر عالم اور ہر نیک شخص اپنی نیکی‘ اپنے علم اور اپنے تصوف کو لوگوں سے چھپا کر رکھتا ہے لیکن وہ اپنی مسکراہٹ نہیں چھپا پاتا۔ یہ مسکراہٹ اچھے لوگوں کا ٹریڈ مارک ہوتی ہے اور یہ آپ کو مدرٹریسا سے لے کر نیلسن منڈیلا‘ میاں محمد بخش سے شاہ حسین اور امام غزالی سے لے کر مولانا روم تک دنیا کے ہر اچھے‘بڑے‘ نیک‘ عالم اور صوفی کے چہرے پر دکھائی دیتی ہے۔ میںنے ہمیشہ اچھے لوگوں کو ان کی اس مسکراہٹ سے پہچانا‘ میں نے ان سے ایک ایسا سوال پوچھا جومیرے دل میں ہمیشہ سے کھٹکتاچلا آ رہا ہے ۔ میں نے ان سے پوچھا ”دنیا کا ہر کامیاب انسان آخر میں تنہا کیوں ہوتا ہے“ انہوں نے فوراً جواب دیا ”اپنے تکبر اور غرور کی وجہ سے“ میں ان سے تفصیل کا متقاضی تھا‘ وہ بولے ”دنیا میں تکبر کی سب سے بڑی شکل سیلف میڈ ہے“میںنے حیرت سے ان کی طرف دیکھا‘ انہوں نے فرمایا ”جب کوئی انسان اپنے آپ اور اپنی کامیابیوں کو سیلف میڈ کا نام دیتا ہے تو وہ نہ صرف اللہ تعالیٰ‘ قدرت اورفطرت کی نفی کرتاہے بلکہ وہ ان تمام انسانوں کے احسانات اور مہربانیوں کو بھی روند ڈالتا ہے جنہوں نے اس کی کامیابی میں مرکزی کردار ادا کیا تھا اور یہ دنیا کا بدترین تکبرہوتاہے“ وہ رکے‘ چند لمحے سوچا اور اس کے بعد بولے ”تم فرعون اور نمرود کو دیکھ لو‘یہ دونوں انتہا درجے کے ذہین‘ فطین اور باصلاحیت حکمران تھے‘ فرعون نے نعشوں کو حنوط کرنے کا طریقہ ایجاد کیاتھا‘ اس نے ایک ایسی سیاہی بھی بنوائی تھی جو قیامت تک مدھم نہیں ہوتی‘ اس نے ایسے احرام بھی تیار کئے تھے جن کی ہیئت کو آج تک کی جدید سائنس نہیں سمجھ پائی‘ اس نے دنیامیں آبپاشی کا پہلا نظام بھی بنایا تھا اور فرعون کے دور میں مصر کے صحراﺅں میں بھی کھیتی باڑی ہوتی تھی لیکن یہ فرعون بعدازاں عبرت کی نشانی بن گیا۔ کیوں؟“ انہوںنے میری طرف دیکھا‘ میں نے فوراً عرض کیا ”اپنے تکبر‘ اپنے غرور کی وجہ سے“ انہوں نے اثبات میں سر ہلایا اور مسکرا کر بولے ”ہاں لیکن فرعون کا تکبر سیلف میڈ لوگوں کے غرور سے چھوٹا تھا‘ اس نے صرف اللہ کی نفی کی تھی‘ وہ اللہ کے سوااپنے تمام بزرگوں‘اپنے تمام دوستوں اور اپنے تمام مہربانوں کا احسان تسلیم کرتا تھا‘ وہ اپنے استادوں کو دربار میں خصوصی جگہ دیتا تھا اور وہ اپنی بیویوں کا اتنا احترام کرتا تھا کہ اس نے اپنی اہلیہ محترمہ کے کہنے پر حضرت موسیٰ ؑکو گود لے لیا تھا“ وہ رکے اور دوبارہ بولے ”تم نمرود کو دیکھو‘ نمرود نے کھیتی باڑی کے جدید طریقے ایجاد کرائے تھے‘ اس نے دنیا میںپہلی بار زمین کو یونٹوں میں تقسیم کیاتھا‘ اس نے اونچی عمارتیں بنوائیں تھیں‘ اس نے شہروں میں فوارے لگوائے تھے‘ اس نے دنیا میں پہلی بار درخت کاٹنے کی سزا تجویز کی تھی اور وہ دنیا کا پہلا بادشاہ تھا جس کے ملک سے غربت اوربے روزگاری ختم ہو گئی تھی اور جس کی رعایا کاہر فرد خوشحال اور مطمئن تھا لیکن پھر یہ بادشاہ بھی اللہ کے عذاب کاشکار ہوا۔ کیوں؟“ میںنے فوراً عرض کیا ”غرور کی وجہ سے“ انہوں نے اثبات میں سر ہلایا اور بولے ”ہاں وہ اللہ کے وجود کی نفی کا مرتکب ہوا تھا اور یہ اس کا واحد جرم تھاجبکہ عام زندگی میں وہ ایک اچھا انسان اور شاندار بادشاہ تھا‘ وہ مہمان نواز تھا‘ وہ شائستگی کو ہاتھ سے نہیں جانے دیتا تھا‘ اس نے اپنے دربار میںدنیا جہاں کے عالم اورماہرین جمع کررکھے تھے‘ وہ بہادری اور شجاعت میں یکتا تھا‘ وہ اپنے دوست احباب‘ ماں‘ باپ اور عزیز رشتے داروں کا بھی احترام کرتا تھا اوروہ لوگوں کے احسانات اور مہربانیوں کو بھی یاد رکھتا تھا لیکن اس نے اللہ کی ذات کی نفی کی‘ خود کو خدا کہہ بیٹھا اور اللہ کی پکڑ میں آ گیا“ وہ رک گئے۔
وہ چند لمحے سوچتے رہے اور اس کے بعد بولے ”فرعون اور نمرود نے صرف اللہ کی ذات میں برابری کی تھی جبکہ خود کو سیلف میڈ کہنے والا شخص نعوذ باللہ نہ صرف اس سے برتری کا دعویٰ کرتا ہے بلکہ وہ دنیا بھر کے ان لوگوں کے احسانات بھی فراموش کردیتا ہے جنہوں نے اس کی کامیابی میں کلیدی کردار ادا کیا چنانچہ یہ شخص فرعون اور نمرود کے مقابلے میں بھی کئی گنا بڑے غرور اور تکبر کامظاہرہ کرتا ہے لہٰذا یہ آخر میں اللہ کی پکڑ میں آ جاتاہے اور اللہ تعالیٰ اس پرتنہائی کا عذاب نازل فرما دیتا ہے“ وہ رکے‘ انہوںنے ایک لمبا سانس لیا اور دوبارہ بولے ”انسان مجلسی جانور ہے۔ انسان‘ انسان کا محتاج ہے‘ ہم سب اپنے جیسے لوگوں میں بیٹھنا چاہتے ہیں‘ ان کے ساتھ گپ شپ کرنا چاہتے ہیں‘ ان کے ساتھ اپنے جذبات شیئر کرنا چاہتے ہیں‘ ہمارے لئے سب سے بڑی سزا تنہائی ہوتی ہے اسی لئے قید تنہائی کو دنیا میں سب سے سنگین سزاقرار دیا گیا۔ انسان بڑے سے بڑا عذاب برداشت کر جاتاہے لیکن وہ تنہائی کی سزا نہیں بھگت سکتا۔ اللہ تعالیٰ کیونکہ ہماری رگ رگ‘ ہماری نس نس سے واقف ہے چنانچہ وہ خود کو سیلف میڈ قرار دینے والوں کو تنہائی کی حتمی سزا دیتا ہے۔ تم دیکھ لو‘ دنیا میں جس بھی شخص نے خود کو سیلف میڈ قرار دیا‘ جس نے بھی اپنی اچیومنٹس کو اپنی ذاتی کوشش‘ جدوجہد اور محنت کا نتیجہ کہا وہ کامیابی کی آخری سٹیج پر پہنچ کر تنہائی کا شکار ہوگیا‘ وہ تنہائی کی موت مرا“ وہ خاموش ہوگئے‘ میں چند لمحے انہیں دیکھتا رہا‘ جب خاموشی کا وقفہ طویل ہو گیا تو میں نے عرض کیا ”ہمیں سیلف میڈ کی بجائے کیا کہنا چاہئے“ وہ فوراً بولے ”اللہ میڈ“وہ چندلمحے مجھے دیکھتے رہے اور اس کے بعد بولے ” کامیاب اور کامران لوگوں پر اللہ کا خصوصی کرم ہوتا ہے‘ اللہ ان لوگوں کو کروڑوں‘ اربوں لوگوں میں سے کامیابی کیلئے خصوصی طور پر چنتا ہے‘ انہیں وژن اور آئیڈیاز دیتا ہے‘ ان کو محنت کرنے کی طاقت دیتا ہے‘ انہیں دوسرے انسانوں کے مقابلے میں زیادہ توانائی بخشتا ہے‘ ان کے آگے بڑھنے کے خصوصی مواقع پیدا کرتا ہے‘ ان کیلئے کامیابی کے راستے کھولتا ہے‘ معاشرے کے بااثر اوراہم لوگوں کے دلوں میں ان کیلئے محبت اور ہمدردی پیدا کرتاہے اور آخر میں تمام لوگوں کو حکم دیتاہے وہ ان لوگوں کو کامیاب تسلیم کریں‘ وہ اپنی نشستوں سے اٹھ کر ان کیلئے تالی بجائیں اگریہ حقیقت ہے تو پھر یہ ساری کامیابی اللہ کی کامیابی نہ ہوئی‘ہم لوگ اورہماری ساری کامیابیاں اللہ میڈ نہ ہوئیں‘ تم سوچو‘ تم بتاﺅ“ ۔ انہوںنے رک کر میری طرف دیکھا‘ میں نے اثبات میں سر ہلا دیا۔
وہ بولے ” اور جب کوئی کامیاب شخص اپنی کامیابی کو اللہ کا کرم اور مہربانی قرار دیتا ہے تو اللہ تعالیٰ اس کے جواب میںاس کے گرد رونق لگا دیتاہے‘ وہ لوگوں کے دلوں میں اس شخص کیلئے محبت ڈال دیتاہے یوں یہ شخص زندگی کی آخری سانس تک لوگوںکی محبت اور رونق سے لطف اٹھاتا رہتا ہے‘ اللہ اس کی زندگی پر تنہائی کا سایہ نہیں پڑنے دیتا“۔ میں نے ان کی طرف دیکھا اور ڈرتے ڈرتے پوچھا ”پھر انسان کی زندگی میں اس کی کوشش اور جدوجہد کا کیا مقام ہوا“ انہوںنے غور سے میری طرف دیکھا اور بولے ”ہماری کیا مجال ہے ہم اس کی اجازت کے بغیر محنت کر سکیں یا ہم اس کی مہربانی کے بغیرجدوجہد کر سکیں‘ ہم میں تو اتنی مجال نہیں کہ ہم اس کی رضا مندی کے بغیر اس کانام تک لے سکیں‘ پھر ہماری محنت‘ ہماری جدوجہد کی کیا حیثیت ہے‘ یہ سب اللہ کی مہربانی کا کھیل ہے‘ یہ سب اللہ میڈ ہے‘ ہم اور ہم سب کی کامیابیاں اللہ میڈ ہیں‘ خدا کے بندو‘اللہ کے کریڈٹ کو تسلیم کرو تا کہ تمہاری زندگیاں تنہائیوں سے بچ سکیں‘ تم پر غم کا سایہ نہ پڑے“۔وہ رکے اور اس کے بعد زور دے کر بولے ”یاد رکھو‘ زندگی میں کبھی خود کو سیلف میڈ نہ کہو‘ ہمیشہ اپنے آپ کو اللہ میڈ سمجھو‘ اللہ تم پر بڑا کرم کرے گا“۔



کالم



رِٹ آف دی سٹیٹ


ٹیڈکازینسکی (Ted Kaczynski) 1942ء میں شکاگو میں پیدا ہوا‘…

عمران خان پر مولانا کی مہربانی

ڈاکٹر اقبال فنا کوہاٹ میں جے یو آئی کے مقامی لیڈر…

بھکارستان

پیٹرک لوٹ آسٹریلین صحافی اور سیاح ہے‘ یہ چند…

سرمایہ منتوں سے نہیں آتا

آج سے دس سال قبل میاں شہباز شریف پنجاب کے وزیراعلیٰ…

اللہ کے حوالے

سبحان کمالیہ کا رہائشی ہے اور یہ اے ایس ایف میں…

موت کی دہلیز پر

باباجی کے پاس ہر سوال کا جواب ہوتا تھا‘ ساہو…

ایران اور ایرانی معاشرہ(آخری حصہ)

ایرانی ٹیکنالوجی میں آگے ہیں‘ انہوں نے 2011ء میں…

ایران اور ایرانی معاشرہ

ایران میں پاکستان کا تاثر اچھا نہیں ‘ ہم اگر…

سعدی کے شیراز میں

حافظ شیرازی اس زمانے کے چاہت فتح علی خان تھے‘…

اصفہان میں ایک دن

اصفہان کاشان سے دو گھنٹے کی ڈرائیور پر واقع ہے‘…

کاشان کے گلابوں میں

کاشان قم سے ڈیڑھ گھنٹے کی ڈرائیو پر ہے‘ یہ سارا…